Bookmaker præsenterer app med kunstig intelligens

Kvindelig robot med tandhjul og ledninger.En stigende andel af spiludbydere sonderer i øjeblikket markedet for at øge udviklingen af tjenester, som kan levere stemmebaserede råd til spillerne. 

Nu er turen også kommet til den svenske bookmaker Kindred, som bl.a. står bag Unibet.

Særlig afdeling står bag udviklingen

Det er en dattervirksomhed af Kindred, som har stået for at udvikle appen i samarbejde med tech-virksomheden Artificial Solutions. Kindred Futures, som den innovative afdeling af bookmakeren bliver kaldt, blev grundlagt i 2016 med henblik på at samarbejde med iværksættervirksomheder. Visionen gik ud på at skabe værdi gennem partnerskaber, hvori man forsøgte at finde interessante muligheder for forretningsudvikling. Det skulle ske ved hjælp af nye teknologiske løsninger eller forbrugertendenser. Arbejdet har nu båret frugt gennem den nye app, som bliver lovprist af Kindred.

Enestående prototype med stort potentiale

Ifølge bookmakeren er det en banebrydende prototype, man har præsenteret. Den kan endda ændre den måde, som spillerne oddser på i den nære fremtid, lyder det i pressemeddelelsen. Den stemmebaserede app gør brug af en finjusteret udgave af tjenesten Google Action, som løbende bliver bedre til at genkende stemmer. Den benytter sig desuden af Artificial Solutions’ egen teknologi ved navn Teneo, som er en platform for kunstig intelligens. Teneo er ifølge udvikleren allerede benyttet i tjenester som Facebook Messenger.

Den nye app giver mulighed for at oddse på kampe i seks af de bedste europæiske ligaer og turneringer. Ifølge udvikleren skulle den nye app ”skabe en problemfri betting-oplevelse, som kan omdefinere den måde, brugeren oddser på.”

Chefen for Kindred Futures, Will Mace, beskrev efterfølgende projektet som en slags eksperiment, der skulle afgøre, om teknologien var god nok til at forstå vendingerne inden for sportsbetting. ”At levere fremragende oplevelser for vores kunder er det vigtigste af, hvad vi laver, hvor vi gør vores bedste for at benytte os af den nyeste teknologi til at levere de produkter og tjenester, de vil have, eller muligvis kræver i fremtiden,” udtalte han.

Google var behjælpelig

Ifølge Kindred skal tech-virksomheden Google også have en del af æren for det endelige produkt: ”Google var et fantastisk fundament for os takket været årene som søgemaskine, hvilket betød, at det havde et væld af data om en bred vifte af emner, som dets stemmegenkendelse forstod,” udtalte Michael Franklin på vegne af Kindred. ”Til trods for dette krævede det stadig mange timer af justering og træning for at opbygge forståelsen af nuancerede betting-terminologier og udtryk,” afsluttede han.

Bookmakeren henviser til, at man brugte over 80 timer på at gennemføre omfattende prøver med hensyn til stemmegenkendelse. Man fodrede også platformen med over 9000 forskellige vendinger for at teste dens egenskaber i forhold til væddemål. Ved hjælp af ”kraftfuld machine learning” kunne man sikre sig, at databasen løbende justerede sig selv, så den i sidste ende forstod brugerens udtale uanset hvad.

Hos Artificial Solutions var man begejstrede for betydningen af den nye tjeneste: ”Stemmegenkendelse har foretaget massive spring gennem de seneste år, og det har nu nået et afgørende punkt, hvor det er godt nok til at blive brugt til at udforske fremtiden for stemmeaktiveret betting,” udtalte udviklerens afdelingsleder, Mark Jones. ”Denne banebrydende konversations-applikation med kunstig intelligens betyder, at Kindred Futures er i den perfekte position til at udnytte stemmeteknologi fremadrettet,” afsluttede han.

Ikke første samarbejde

Det er ikke første gang, at de to virksomheder er gået sammen. I sommeren 2018 kunne de præsentere en ny tjeneste for de britiske spillere. Her var det en chat-robot, som skulle gøre spillet mere intuitivt. Robotten gav dem mulighed for at finde odds og indgå væddemål, men robotten kunne også vejlede spillerne ved hjælp af 100 forskellige guides, som udvikleren havde fodret den med. Den kunne også forbinde spilleren med en servicemedarbejder, som hurtigt kunne svare på yderligere spørgsmål.

Denne teknologi er nu kulmineret med den nye app. Ifølge virksomhederne er produktet dog i en meget tidlig fase og består kun af en prototype. Derfor skal de forventningsfulde kunder også vente lidt endnu, før de kan få fingrene i appen. Ifølge udvikleren er den tilpasset Google Action, men teknologien kan også løbende blive udviklet til andre stemmebaserede assistenter på markedet såsom Alexa, Siri eller Cortana.

Fik du noget ud af artiklen her? Så del den med dine venner.
Share on Pinterest
There are no images.

Lignende Nyheder