LeoVegas udvider til Tyskland

LeoVegas platformen ses på smartphone og tablet

LeoVegas platformen ses på smartphone og tablet, ©LeoVegas

LeoVegas har købt firmaet World of Sportsbetting og er nu for alvor kommet ind på det tyske marked. Med købet følger flere licenser, der vil øge LeoVegas’ troværdighed i Tyskland. Købet kommer efter, at firmaet har haft et fantastisk godt fjerde kvartal i 2017.

Tyskerne får nu mulighed for at nyde godt af de mange spil, som online casinoet LeoVegas kan tilbyde. Det sker efter, at LeoVegas har købt det maltesiske firma World of Sportsbetting. De har casino-licenser i delstaten Schleswig-Holstein og sportsbetting-licenser i delstaten Hessen.

Det gør, at LeoVegas nu har fået foden indenfor på det tyske marked. LeoVegas har givet ikke mindre end 2,6 millioner euro for World of Sportsbetting. Det svarer til 19,3 millioner danske kroner.

Licenser får stor betydning for LeoVegas’ troværdighed

Koncernchef i LeoVegas, Gustaf Hagman, glæder sig meget over købet og ikke mindst de to licenser, som World of Sportsbetting tilfører til firmaet: ”Licenserne giver øget troværdighed, når vi for eksempel samarbejder med partnere i mediebranchen, hvilke er vigtigt for at få fuld effekt af vores investeringer i markedet,” udtaler Hagman.

Samarbejde gør det muligt for LeoVegas at være mere lokale

Med det nye samarbejde får LeoVegas også muligheden for at tilpasse deres services til det tyske marked i langt højere grad.

”Vores nye ambassadører øger også det lokale touch i vores markedsføring, hvilket, vi ved, er med til at skabe loyalitet og øget opmærksomhed om vores brand. Nu kan vi også være endnu mere lokale på produktsiden og specielt tilføje betalingsløsninger, der er vigtige for det tyske marked. Dette er på linje med vores strategi om at gå ind i regulerede markeder og give LeoVegas de bedst mulige forhold for at accelerere på det tyske marked,” – Gustaf Hagman.

Fantastisk år for LeoVegas

Det kan lyde som mange penge, at LeoVegas netop har brugt 19,3 millioner danske kroner på at købe World of Sportsbetting. Men firmaet har lige haft et fantastisk år rent økonomisk og fremgangsmæssigt, og man må derfor formode, at de har en del på kistebunden. I hvert fald var fjerde kvartal i 2017 et af firmaets absolut bedste.

”Fjerde kvartal i 2017 var et af vores bedste kvartaler nogensinde med en meget stærk underliggende vækst. Sammenlignet med fjerde kvartal i 2016 og ved at udelukke markeder, som vi lukkede i 2017, var vores organiske vækst på imponerende 82 % i løbet af kvartalet. Vi har endda sat rekord for nye betalende kunder,” siger Gustaf Hagman.

Ændringer i organisationen i LeoVegas

Der er sket flere ændringer i toppen af LeoVegas for at sikre, at den høje vækst kommer til at fortsætte. De har således fået en ny chef for HR, Caroline Palm, og Jarl Modén er blevet forfremmet til Chief Product Officer. Gustaf Hafman mener: ”Med flere gode køb, priser, vores ændring i notering og en stærk start på første kvartal ser vi alle i LeoVegas frem til et spændende 2018.”

Fik du noget ud af artiklen her? Så del den med dine venner.
Share on Pinterest
There are no images.

Lignende Nyheder