Bronzevinderne fra Esbjerg får ny bettingpartner

Sidste sæsons bronzevindere fra Esbjerg har offentliggjort, at de får en ny sponsor og officiel bettingpartner. Det er den populære svenske bookmaker Bethard, som har indgået en aftale med Esbjerg.

Bethard har ikke alene indgået et samarbejde med 3F Superligaklubben Esbjerg, de har faktisk også været i den danske 1. division, hvor de blevet hovedsponsor for Kolding IF.

Stor satsning på dansk fodbold

Svenske Bethard har efterhånden fået skabt sig stor popularitet herhjemme, hvor de er blandt de førende bookmakere på det danske marked. De er blandt andet store, når det kommer til sportsbetting og casinospil. De har dog aldrig rigtig lavet den helt store markedsføringsstrategi i Danmark, og det er på trods af den store succes. Derfor har man kunne kigge meget langt efter noget markedsføringsfremstød fra Bethard, siden de fik licens til at udbyde spil i Danmark i efteråret 2018.

Det første strategiske træk mod større synlighed i Danmark har netop været at skabe samarbejde med to danske fodboldklubber i henholdsvis den bedste og næstbedste danske række. Det mest iøjnefaldende samarbejde af de to må siges at være med bronzevinderne fra Esbjerg, hvor den svenske bookmaker bliver fodboldklubbens nye sponsor og officielle bettingpartner. Aftalen med Esbjerg løber i første omgang i et år med mulighed for forlængelse, hvis partnerskabet skulle blive en succes.

Nærbillede af to mennesker og en fodbod i midten.

Aftalen med Esbjerg indeholder også en del fremtidige arrangementer for klubbens fans, der gerne skal minde om de mange fanaktiviteter, sportskulturen i USA er kendt for. Marketingschef hos Bethard, Henrik Olsson, forklarer i en pressemeddelelse, at de er meget stolte over det nye samarbejde med Esbjerg.

“Bethard er glade for det netop indgåede partnerskab med EfB, og vi er utroligt stolte over at blive bettingpartner med sidste sæsons bronzevindere. Samtidig ser vi et stort potentiale i klubben og glæder os til at lave en masse aktiviteter med klubbens fans fremadrettet,” udtaler marketingchef hos Bethard, Henrik Olsson.

Der skal skabes et bredt kendskab til Bethard

Det er tydeligt, at der er en helt klar strategi fra den svenske bookmaker, når det kommer til synlighed i det danske fodboldmiljø. De har valgt at samarbejde med bronzevinderne fra Esbjerg i den bedste række, hvor der er garanti for, at der kommer mange øjne på Bethard sponsorskab. De har dog også valgt at indgå et samarbejde med Kolding IF, der spiller i den næstbedste danske række. Dette kan der være flere årsager til, men det er formentligt for at sikre, at der bliver skabt et bredt kendskab til Bethard i det danske fodboldmiljø.

Derfor er det formentligt også vigtigt for den svenske bookmaker, at de er repræsenteret i både den bedste og næstbedste række i Danmark. Det er første gang siden sæsonen i 2010/2011, at Kolding IF er at finde i 1. division, efter klubben kæmpede sig til en flot andenplads i oprykningsspillet i 2. division. Det nye samarbejde med Bethard betyder, at den svenske bookmaker bliver holdets hovedsponsor og officielle bettingpartner. Bethard har sikret sig, at deres logo kommer til at være på holdets udebanetrøjer i den kommende sæson.

Derudover kommer samarbejdet også til at fokusere på at gøre mere for Kolding IF’s fans, hvor der vil blive lavet forskellige arrangementer og andre goder. Dette er eksempelvis, at Bethard vil give deres kunder gratis adgang til Kolding IF’s første hjemmebanekamp mod Hvidovre, der spilles d. 28. juli. Samtidigt vil der være en stadionplatte og to gratis øl eller vin.

Kort om Bethard

Bethard er en svensk bookmaker, der har store internationale ambitioner. Det er en forholdsvis ny bookmaker, da de kun for få år siden startede deres virksomhed i Sverige. Lige siden er det gået rigtig stærkt. I dag har de både lanceret deres platform på store og populære markeder som Storbritannien, Canada, Norge og sidst, men ikke mindst, Danmark. Bethard er kendte for at tilbyde nogle af de mest populære odds på markedet, der er højere end mange af deres konkurrenters.

Den svenske bookmaker har satset meget på fodbold, og derfor har de også den måske største fodboldspiller, Sverige nogensinde har produceret som medejer. Det er ingen andre end Zlatan Ibrahimovic, som ikke bare er medejer af virksomheden, han fungerer også som ansigtet udadtil på størstedelen af bookmakerens store kampagner.

Fik du noget ud af artiklen her? Så del den med dine venner.
Share on Pinterest

Lignende Nyheder