Ladbrokes-ejer vil forbyde spilreklamer i fjernsynet

Der har længe været debat om, hvorvidt det er i orden, at spiludbyderne reklamere for deres produkter i fjernsynet. Denne debat blusser nu op igen, da Ladbrokes-ejer GVC opfordrer det britiske spilmarked til at stoppe med disse reklamer.

GVC vil dog ikke kun forbyde spilreklamerne i fjersynet. De har netop selv taget et aktivt valg om at fjerne alle sponsorater på spilletrøjer på forskellige sportshold.

GVC vil forebygge spilafhængighed

En mand, der er ked af det, tager sig til hovedet med hånden.Den helt store debat om spilreklamer har ofte omhandlet, at de er medvirkende til, at der er flere og flere, som bliver spilafhængige. Denne tendens vil GVC nu være med til at forebygge med deres nye forslag om at reducere omfanget af spilreklamer på det britiske marked. GVC er både ejer af blandt andet Ladbrokes og Coral, hvilket er med til at gøre GVC til Storbritanniens største spiludbyder. Derfor er må det siges at være en seriøst spiller på det store britiske marked, der nu vil gå forrest i kampen mod spilafhængighed.

Dette vurderer GVC som muligt, hvis det samlede britiske spilmarked kan gå sammen om at gøre noget ved problemet. Her starter processen med at fjerne spilreklamer fra fjernsynet. GVC mener dog også, at spilreklamerne samtidig bør fjernes andre steder, før det er muligt at se positive resultater. De har valgt at fjerne deres trøjesponsorater og reklamer på samtlige fodboldstadions og opfordrer dermed også deres konkurrenter til at gøre det samme.

Derudover bidrager GVC i forvejen til at forebygge spilafhængighed med en procentdel af deres årlige indtjening. Her har de valgt at forhøje denne procentdel fra 0,2 procent til en procent. GVC yder også støtte til oprettelse af behandlingscentre for spilafhængige.

Industrien skal gøre mere for at beskytte forbrugerne

GVC har udgivet et officielt statement, hvor CEO, Kenneth Alexander, udtaler, at det er på tide at fokusere mere på forbrugerne. De skal i højere grad beskyttes, og GVC forestår deres rolle som Storbritanniens største spilvirksomhed.

”Mens langt de fleste af vores kunder nyder vores produkter ansvarligt, er det på tide, at industrien gør mere for at beskytte sine kunder fra potentielle skader. Som Storbritanniens største spilvirksomhed og ejer af Ladbrokes og Coral gør vi hos GVC netop dette. Jeg opfordrer dermed andre udbydere i branchen til at hjælpe os med at sætte en stopper for spilreklamer i fjernsynet, som opfordrer til sportsvæddemål i Storbritannien uanset tidspunktet på dagen”, udtaler Kenneth Alexander.

GVC har allerede ændret på en del af spilvirksomhedens strategi, og dette er ikke kun for at forbedre forholdene for forbrugeren. Det er også for, at andre spilvirksomheder kan bruge dem som eksempel på, hvordan det kan gøres. GVC har udarbejdet fire tiltag, der kan støtte op om denne positive udvikling. Som de første tre skridt har de fjernet trøjesponsorater, øget deres bidrag til forebyggelse af spilafhængighed og giver yderligere støtte til behandlingscentre.

Det sidste tiltag er at hjælpe de forbrugere, som har problemer med spilafhængighed. Her tilbyder GVC en ny software, som skal kunne hjælpe forbrugerne. Denne software vil være gratis for alle, der viser tegn på problematisk spil. Alexander Kenneth udtaler yderligere, at der vil blive investeret mere i teknologi, der kan gå ind og stoppe et eventuelt spilproblem, inden det opstår.

”Vi vil øge investeringerne i forskning, uddannelse og behandling i 2022 og investere i behandlingscentre og anvendelse af teknologi, så der kan blive grebet ind, før et problem udvikler sig, sammen med vores eksisterende adfærdsmæssige analyser. Dette vil være med til at understøtte vores position som værende den mest betroede og sjove spiludbyder i verden.”

Derudover sender Alexander Kenneth også en opfordring til resten af industrien, der bør gøre mere for forbrugerne.

“Industrien skal og kan gøre mere for at beskytte de sårbare, og dagens statement viser GVC’s engagement i at levere det.”

GVC’s brands

Hver dag er der millioner af forbrugere, der hver dag bruger GVC’s produkter. Foruden Ladbrokes og Coral som er blandt de største sportsbrands i Storbritannien, så har GVC også brands i resten af verden. Her er det i høj grad deres sportsbrands, som er blandt de mest populære. Her er der populære brands som Bwin, som er er blandt Europas førende online spiludbydere af sportsspil. Det er uden tvivl et af GVC’s største brands, som er markedsleder i flere store lande som Tyskland, Belgien, Frankrig, Italien og Spanien.

GVC har også en stor andel i online casino, hvor PartyCasino og PartyPoker er blandt de største online brands på markedet. Med over 180 nye og klassiske spil, har de fokuseret på at have en stor diversitet, som gør dem yderst attraktive for forbrugeren.

Fik du noget ud af artiklen her? Så del den med dine venner.
Share on Pinterest
There are no images.

Lignende Nyheder