LeoVegas kommer med nyt udspil i Sverige

LeoVegas har netop lanceret en ny service til de svenske forbrugere. LeoVegas kan nu tilbyde et brand, hvor svenskerne hovedsageligt kan bette på e-sport. Det nye brand kommer til at gå under navnet Pixel.bet, som Pixel Holdings oprindeligt står bag.

LeoVegas købte sig ind i Pixel Holding i september sidste år, hvor de opkøbte 51 % af aktierne. Pixel.bet har netop fået sin licens som spiludbyder på det svenske marked fra den nationale spilleregulator, Spelinspektionen.

Sverige er kun en start

LeoVegas har planer om at starte med at fokusere på det svenske marked i forbindelse med Pixel.bet. Dette er dog blot en start. Der er nemlig planer om at udvide til den resterende del af den nordiske region.

Vil Pixel.bet blive en succes i den nordiske region, er der planer om, at Pixel.bet også skal tilbydes til andre internationale markeder.

Administrerende direktør for Pixel Holding, Eirik Kristiansen, udtaler: ”Dette springbræt i Sverige vil også positionere os for fortsat ekspansion internationalt.”

LeoVegas er til stede i Sverige med flere forskellige services

Med opkøbet af Pixel.bet-aktier vil LeoVegas nu være til stede i Sverige med flere forskellige services. LeoVegas har nemlig både en licens til deres LeoVegas-side og Gogo Casino-side og nu også Pixel.bet.com.

LeoVegas kender vi allerede herhjemmefra, da LeoVegas også har en licens i Danmark. Gogo Casino har dog ikke licens i Danmark, og det er først for nyligt, at Gogo Casino fik en licens i Sverige.

Kan tilbyde mere end betting på e-sport

Dreng med høretelefoner sidder foran computer og spiller.LeoVegas kan med deres tre forskellige brands i Sverige tilbyde de svenske forbrugere forskellige services. LeoVegas-brandet ligger stor vægt på, at det er en spilside, hvor forbrugerne kan spille casino spil og lignende på farten på deres mobiltelefoner.

Gogo Casino kan også spilles på mobilen, men der vil være nogle andre spil, som svenskerne kan nyde godt af med Gogo Casino-brandet.

Pixel.bet-brandet vil skille sig lidt ud fra de to andre brands, da der netop er fokus på betting på e-sport. Pixel.bet-brandet vil dog også kunne tilbyde casino spil til svenskerne via deres side.

Eirik Kristiansen udtaler: ”Desuden har vi tilføjet en virkelig spændende casino-oplevelse, som vi ved, at kunderne vil sætte pris på.”

Licens i Sverige skaber et helt nyt svensk spilmarked

Det svenske spilmarked har indtil for nylig været et marked præget af monopol. Svenska Spel, som svarer til Danske Spil herhjemme, har siddet på markedet som den eneste spiludbyder med lovlig tilladelse til at tilbyde de svenske forbrugere spilservices. Det er der dog ved at blive lavet om på her i det nye år.

Det svenske spillemarked er ved at gå gennem en liberalisering, hvor udenlandske spiludbydere får lov til at komme ind på det svenske spilmarked. Det kræver dog en svensk spillelicens. I forbindelse med, at det svenske spilmarked er blevet åbnet op, er det også bestemt, at spiludbyderne skal betale 18 % i skat af deres nettoindtægter til den svenske statskasse.

Lovforslaget trådte i kraft d. 1. januar 2019. De svenske myndigheder havde dog valgt at åbne op for muligheden for at søge om licens allerede et halvt år før.

LeoVegas var en del af de første udenlandske spiludbydere, som sikrede sig en spillelicens til det svenske marked. Med en spillelicens til Gogo Casino og Pixel.bet er LeoVegas fra liberaliseringens begyndelse i Sverige allerede forholdsvist stærkt repræsenteret.

En lys fremtid

Den administrerende direktør for LeoVegas, Gustaf Hagman, spår en lys fremtid for aktiviteterne i Sverige.

Gustaf Hagman udtaler: ”I løbet af et år, hvor vi fokuserer på stærk vækst, men også på omkostningseffektivitet, er det inspirerende at se, at Pixel.bet udvikler sig godt, og at vi som en gruppe kan drage fordel af vores stordriftsfordele med deling af ressourcer og viden mellem vores virksomheder.”

Det seneste år har LeoVegas oplevet en stigning i omsætningen på 51 % sammenlignet med sidste år. Driftsresultatet har dog ikke fulgt helt med, hvor der har været et lille fald fra 19,9 millioner euro til 19,2 millioner euro.

Gustaf Hagman udtaler: ”Efter et udfordrende år 2018 ser vi nu et forbedret momentum med en rekordstor december og en positiv start i 2019. Ved indgangen af det nye år har vi fuldt fokus på ekspansion, omkostningsstyring, øget rentabilitet og fortsat at opbygge verdens bedste mobile casino.”

Fik du noget ud af artiklen her? Så del den med dine venner.
Share on Pinterest
There are no images.

Lignende Nyheder