Nyt Unibet-logo baner vejen for en ny fremtid

Nærbillede af to spillekort.

Symbolbillede. Dette er ikke det nye Unibet-logo.

Unibet, der er en del af Kindred Group, har netop lanceret et nyt logo. Logoet skal repræsentere en ny fremtid for Kindred Group, som omfavner de teknologiske og digitale ændringer, der sker i verden for tiden.

Kindred Group byder på en mere moderne version af logoet, som eftersigende skulle være mere tilpasset til mobile first-tilgangen. Hele udviklingen af det nye logo er blevet udført in-house i Kindred Group.

En længere proces for in-house designere

Det har været en længere proces at få designet det nye logo til Unibet. Kindred Group kan dog meddele, at det er færdigudviklet og designet. Det har været en omfattende proces, der har bestået af forskellige elementer. Der har blandt andet være en del research for at finde frem til, hvad det ideelle udtryk for Unibets nye logo skulle være. Processen har også bestået af at tage forskellige interne interessenter med på råd. Derudover er der flere designs og idéer, der er blevet testet for at sikre, at logoet fik det helt rigtige udtryk.

I løbet af designprocessen har der dog været stort fokus på at fastholde Unibets identitet og værdier. Det er især mottoet ”Af spillere, for spillere”, der stadig har været vigtigt for udviklingen af det nye logo.

I en pressemeddelelse udtaler Elen Barber, der er CMO hos Kindred Group: ”Det har været meget vigtigt for os at beskytte Unibets helt unikke arv under denne proces. De kreative kriterier, som vi satte op, omfattede en fastholdt genkendelighed med et mere opdateret udseende. Jeg er virkelig tilfreds med resultatet og tror virkelig, at vores interne, kreative team har lykkedes at opfylde disse kriterier.”

En af de større ændringer i forbindelse med lanceringen af det nye logo for Unibet er, at det skal bruges mere globalt. Om dette udtaler Ellen Barber: ”En af de vigtigste forskelle med hensyn til forandringen er, at vi vil have et logo til konsekvens global anvendelse. Vi er overbeviste om, at denne ændring vil være den rette markering for det progressive Unibet-brand, og vi er alle meget glade for, hvad det vil bringe fremad.”

Fokus på mobilvenlige løsninger

Det nye Unibet-logo skal være en måde at omfavne, at der er kommet mere fokus på mobilvenlige løsninger. Flere og flere benytter deres smartphones til at surfe på nettet. Dette gælder også, når det kommer til online spil og sportsbetting. Denne tendens byder Kindred Group velkommen med deres nye logo, der netop er tilpasset til mindre enheder som smartphones.

Det kreative team i Kindred Group, der står bag det nye logo, har haft stor fokus på at skabe et logo, der både fungerer offline og online. Derudover har der været et globalt fokus, der har krævet, at logoet skal være anvendeligt på flere forskellige markeder.

Unibet bliver lanceret i New Jersey med nyt logo

Kindred Group og Unibet er for alvor på vej fremad – også med det nye logo. Kindred Group er allerede ved at komme ind på det amerikanske marked, hvor de også vil introducere deres nye logo. Kindred har blandt andet indledt et partnerskab med Atlantic Citys Hard Rock Hotel & Casino. Dette partnerskab har været billetten ind på markedet i New jersey. Allerede sidste år sikrede Kindred sig en licens til at drive online casinospil i New Jersey.

”Vi er begejstrede for at kunne meddele, at Kindred nu kan tilbyde New Jersey-kunder en rigtig god spiloplevelse på en top teknologiplatform i et bæredygtigt og sikkert miljø. Vi har forberedt os på dette første og vigtige skridt meget grundigt i lang tid, og vi er glade for at tage et andet skridt ind i, hvad der sandsynligvis bliver det største betting-marked i verden.” – Manuel Stan, vicedirektør for Kindred US.

Gaming og betting via internettet er et forretningsområde, der er vokset ufattelig hurtigt i New Jersey. I løbet af de første fire måneder af dette år melder Division of Gaming Enforcement, at dette område har genereret en vækst på 52,4%.

Online casinospil og poker har været muligt i new Jersey siden 2013 og har genereret 1,1 milliarder dollars svarende til 7,27 milliarder kroner. Det er derfor ikke overraskende, at Kindred ønsker at være en del af dette marked, hvor der er høje indtjeninger at hente.

Fik du noget ud af artiklen her? Så del den med dine venner.
Share on Pinterest

Lignende Nyheder