GambleAware lancerer mobil barbershop med godt formål

Det er velgørenhedsfonden GambleAware, der er i gang med en ny kampagne, som skal fokusere på spillernes refleksioner efter et spil.

Her har de lanceret en mobil barbershop, som har det unikke formål at hjælpe gamblerne med at reflektere over tidligere spil, og dermed også fokusere på, at der vil blive spillet med mere omtanke i fremtiden.

”Bet Regret” vil skabe refleksion over spil

gamble aware logo.

Copyright BeGambleAware.

Der har ifølge GambleAware ikke været nok fokus på hele processen, efter spillerne har valgt at placere deres spil. Det er nemlig ikke altid, at de spil, der bliver spillet, er en succes. Men hvad gør man så? Det er ikke altid nemt at snakke om, hvis man har tabt et større beløb, og man faktisk har fortrudt spillet. Der kan være mange ting, som er med til, at man har fortrudt spillet, og det vil GambleAware nu sørge for, at spillerne kan dele med hinanden.

Derfor har de lanceret en mobil ”Bet Regret Barbershop”, som vil opfordre sportsfans til at reflektere over deres spil. Hele præmissen med den nye kampagne er, at spillerne kan komme ind i den mobile barbershop og få en gratis klipning, mens de lærer om kampagnen ”Bet Regret”. Kampagnen handler om at sætte fokus på den ærgerlige følelse, når der laves et impulsivt væddemål, som ofte sker, når spillerne jagter et tab, er beruset eller keder sig.

Barbershopturen er en del af en stor kampagne rettet mod unge mænd, som er gruppen med højeste risiko, hvoraf 92 % går til barberen mindst en gang om måneden. Barbershoppen vil besøge flere universiteter med forskning foretaget af Gambling Commission, der afslører, at 1,2 millioner studerende i UK gambler, to ud af tre har spillet i den seneste måned, og en ud af fire deltagere spiller mere, end de har råd til.

Stor turné

Turnéen startede i Manchester søndag den 12. maj 2019 med Manchester City-fans på vej ind i barbershoppen forud for deres afgørende Premier League-kamp mod Brighton for at diskutere deres holds chancer, og hvorvidt de afspejlede deres væddemål. ”Bet Regret Barbershop” vil nu rejse til spillesteder med et stort antal spillere for at sprede deres budskab. Det gælder blandt andet sportsbegivenheder, universiteter og bycentre.

Flere universiteter vil være vært for den mobile barbershop som forskning for ”The Gambling Commission”. Her har forskning vist, at to ud af tre studerende gambler, mens en anden undersøgelse har vist, at 67 % af de yngre, mandlige sportsfolk er enige om, at det er let at lave et risikabelt væddemål – den slags adfærd bliver fremhævet i Bet Regret-kampagnen.

Forskning på området viser, at udover størstedelen af spillerne er sportsfans, så befinder 92 % af denne gruppe sig også i en barbershop mindst én gang om måneden, og det er et miljø, hvor mænd føler sig trygge ved at have åbne diskussioner.

Trygt miljø hos mændene Nick Maclure hos Maclure Barbers i Manchester er en af de faste frisører hos den mobile barbershop. Maclure er meget stolt over at være en del af projektet og forklarer, hvordan det særlige miljø hos frisøren kan hjælpe mændene med at tale ud om deres spiloplevelser

“Som frisør er vi vant til, at vores kunder ofte åbner op omkring emner, som de ikke typisk ville diskutere. Jeg ser frem til at turnere landet og snakke åbent med andre sportsfans om deres væddemål og øge bevidstheden om Bet Regret. Vi vil skabe stor opmærksomhed omkring væddemål, som de måske har fortrudt og fremme samtaler mellem venner med ambitionen om at opmuntre spillerne til at reducere høje risikobetalinger, så deres fremtidige væddemål er sikrere og mindre impulsive”, Udtaler Nick Maclure ifølge hji.com.

Marc Etches, administrerende direktør for GambleAware, understreger også vigtigheden af, at der endelig bliver skabt noget opmærksomhed på dette område, og hvordan lokalsamfundet spiller en rolle.

“Det er vigtigt at engagere sig med lokalsamfund over hele landet og åbne diskussioner med sportsfans, der spiller meget, så de kan overveje de risici, der er forbundet med væddemål og reflektere over det. Med vores frisører får folk mulighed for ikke blot at modtage en gratis klipning, men også udvikle deres forståelse af Bet Regret og overveje deres væddemål i fremtiden”, udtaler Marc Etches.

Fik du noget ud af artiklen her? Så del den med dine venner.
Share on Pinterest

Lignende Nyheder