Sportradar og Riot Games annoncerer partnerskab

Det har efter sigende været længe under opsejling, at Sportradar og Riot Games skulle indgå et omfattende samarbejde. Det er så blevet officielt, at de to parter nu for eftertiden skal samarbejde.

Umiddelbart så er det to forskellige brancher, som de to parter er en del af, men de har fundet en god løsning, der gør, at de kan få gavn af hinandens forcer.

Hvad skal samarbejdet indeholde?

Næste spørgsmål er så, hvad dette samarbejde mellem de to skal medføre. Sportradar er global markedsleder inden for analyse og anvendelsen af sportdata. Riot Games er videospilsudvikler og førende arrangør af esports-konkurrencer. De har indgået et partnerskab, der skal hjælpe hinanden med integritetstjenester. I henhold til aftalerne vil ”Sportradar Integrity Services” overvåge de globale væddemål, der finder sted i relation til de indenlandske og internationale League of Legends-turneringer arrangeret af Riot Games.

Sportradar skal her efterfølgende rapportere eventuelle problemer med integriteten til virksomheden, når de sætter deres væddemål til de store events, som Riot Games er kendte for at afholde. Sportradar Integrity Services kommer også til at levere adgang efter behov til Riot Games til deres specialiserede enhed for efterretnings- og efterforskningstjenester. Derudover vil de to virksomheder samarbejde om at gennemgå de forskellige esports-arrangørers interne integritetspolitikker, procedurer og fremtidige uddannelsesprogrammer for professionelle esports-konkurrenter.

Selvom Riot Games længe har kæmpet for at beskytte deres integritet af deres kampe, vil Sportradar Integrity Services forbedre og bygge videre på disse foranstaltninger ved at bruge sine mangeårige sportslige integritetsekspertise til at beskytte League of Legends-turneringerne. Sportradar overvåger i øjeblikket mere end 300.000 sportskampe rundt omkring i verden hvert år, og deres tjenester understøtter lige nu mere end 80 af de mest prominente amerikanske og internationale sportsgrene. Her kan blandt andet nævnes NBA, MLB, NHL og International Cricket Council (ICC).

De to parter er lykkelige for partnerskabet

Symbolbillede fra et e-sports event.Både Sportradar og Riot Games har set en unik mulighed for, at de to parter har kunnet lave dette samarbejde, og de er begge svært begejstret for det. “Gennem dette partnerskab styrker Riot Games sine kapaciteter ved at implementere et effektivt og innovativt integritetsprogram,” udtaler Andy Cunningham, leder af Integrity Services og League Relations, Nordamerika hos Sportradar. “Med lovlige sportsvæddemål, der forventes at vokse i løbet af de næste flere år, især i USA, opmuntres vi af Riot’s proaktivitet, da det ser ud til at opretholde og yderligere etablere sin ledende position i esports-rummet.”

Der er derfor en tydelig respekt fra Sportradar til Riot Games, og dette er også gældende den anden vej rundt, hvor Riot Games anser partnerskabet som afgørende for videreudvikling af virksomheden.

”Den konkurrenceprægede integritet i vores sport er meget vigtig for Riot Games. Efterhånden som vores sport fortsætter med at vokse, er det vigtigt, at vi overvåger udviklingen i tendenser og sikrer, at vi har de nødvendige mekanismer på plads til at redegøre for skift i vores branche,” udtaler Doug Watson, chef for Esports Insights ved Riot Games. ”Dette partnerskab med Sportradar gør det muligt for os at beskytte vores spillere, hold og konkurrencer og fortsætte med at levere det bedste produkt i klassen til vores fans.”

Kort om Sportradar og Riot Games

Sportradar er en international organisation med over 2.000 ansatte i mere en 30 forskellige lokationer rundt omkring i verden. Sportradars mission er at levere det bredeste omfang af forretninger med ”State-of-art” sportsdata og digitale indholdsløsninger, der kan være med til at forbedre oplevelserne for sportsfans i hele verden. Sportradar er stolte af at få værdi ud af sportsdata og indhold for en lang række organisationer og virksomheder.

Om det så enten er for at beskytte integriteten af sportsturneringer som partnerskabet med Riot Games, eller om det er at levere realtidsstatistik til fans eller give brands innovative muligheder for partnerskabsaktivering, så er Sportradar den ideelle løsning.

Riot Games historie startede tilbage i 2006, hvor deres mission var at udvikle, udgive og supporte spil, der er lavet af spillere, for spillere. I 2009 udgav de deres store gennembrudsspil, League of Legends, som senere hen er blevet det mest spillede pc-spil i verden. League of Legends er derfor også blevet en stor drivkraft for Riot Games, der ofte holder events med deres spil, som også har en stor andel i den store fremgang af esport i hele verden.

Fik du noget ud af artiklen her? Så del den med dine venner.
Share on Pinterest

Lignende Nyheder